Willkommen im CURSOR eKIOSK!

Hier finden Sie Anwenderberichte und Informationsmaterial rund um die CRM-Lösungen der CURSOR Software AG.

CURSOR ist seit mehr als 35 Jahren auf Software und Beratung für das Kunden- und Geschäftsprozessmanagement – CRM und BPM – spezialisiert. Mit Softwareentwicklung, Beratung, Softwareeinführung, Schulung und Support erhalten Sie ein umfassendes Leistungsspektrum aus einer Hand. Herausragendes Merkmal ist die Flexibilität der Anwendungen. Ob on-premise oder aus der CURSOR Cloud: Branchenspezifische und individuelle Anforderungen werden exakt abgebildet, Anpassungen können jederzeit umgesetzt werden.

Unternehmen der Energiewirtschaft (Produkte: EVI für Energieversorger, Stadtwerke und Energiedienstleister und TINA für Netzbetreiber), Banken und Finanzdienstleister sowie Dienstleistungs- und Industrieunternehmen (Produkt: CURSOR-CRM) profitieren so von exakt an ihren Anforderungen ausgerichteten Geschäftsprozessen.

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Shining Examples of Successful CRM Software Use in the Energy Sector

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In the 'Shining Examples' brochure, you will get to know managers and other employees who use EVI/TINA as a tool for strategic customer orientation and process optimization.

SCHLOSS SANSSOUCI,

SCHLOSS SANSSOUCI, POTSDAM © Leo Seidel No other castle is connected to the famous Friedrich the Great like castle Sanssouci. Its name Sanssouci – without concern – can be understood as both desire and leitmotiv of the king, as it was his favourite place to retreat. 8

Successfull management for energy and water customers APPLICATION FIELDS AND BENEFITS Private and business customers in one system 50 employees from sales, marketing and public relations use EVI to address customers effectively and without overlap. Calculation, offer creation and all customer data can be centrally managed in EVI. ENERGIE UND WASSER POTSDAM GMBH A COMPANY OF STADTWERKE POTSDAM GMBH Continuous adjustment to current demands The constant extension and adjustment of EVI ensures suitable customer service at any time. All relevant applications and systems are integrated to make EVI the central access point for account managers. Complaint management Customers of Energie and Wasser Postdam GmbH experience fast and expedient assistance. All complaints are centrally recorded in EVI and delegated to the appropriate division. Especially the complex reasons of business customers can be handled efficiently. FACTS (2016) • nLocated in: Potsdam • nCustomers: 90,000 • nRevenue: 250 million € • nStaff: 511 • nEVI in use since: 2004 • nWebsite: www.ewp-potsdam.de »We manage our customers and their issues effectively with EVI to direct them towards success.« Yvonne Hedt Sales Special Customers Energie und Wasser Potsdam GmbH 9 9

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